احیای اقتصاد جهانی هدیدی برای از بین بردن تلاش‌های فدرال رزرو در زمینه مهار تورم

به گفته استراتژیست‌های بازار، احیای اقتصاد جهانی به افزایش قیمت کالاها در سال 2024 دامن می‌زند و این تهدیدی برای از بین بردن تلاش‌های فدرال رزرو در زمینه مهار تورم و احتمالاً دلیلی برای عدم کاهش نرخ بهره تا اواسط سال خواهد بود.

خلاصه ای از موارد:

صعود قیمت کالاها؛ قیمت برخی از کالاها به سطوحی صعود مکرده که در سال ها پیش دیده نشده است.
شاخص کالای بلومبرگ (که 24 قرارداد آتی کالاهای پرمعامله را در بخش های انرژی، فلزات و محصولات کشاورزی دنبال می کند) با افزایش قیمت انرژی، طلا، نقره و … به بالاترین سطح خود از نوامبر رسیده است.
لازم به ذکر است که این افزایش قیمت فلزات گرانبها، با وجود تقویت دلار آمریکا صورت گرفته است!

جاکوبسون، استراتژیست سرمایه گذاری جهانی در Hartford Funds: آنچه در حال حاضر در جریان است این است که بازار این احتمال را که رشد جهانی بهتر از حد انتظار خواهد بود را، با تورم جهانی بیشتر و قیمت‌های بالاتره کالاها استشمام می‌کند، که این امر باعث می‌شود محیط برای فدرال رزرو در زمینه 3 مرتبه کاهش نرخ در سال 2024 بسیار دشوارتر شود.
جاکوبسون به مجموعه ای از داده های اقتصادی قوی اشاره کرد که نشان می دهد فعالیت کارخانه های ایالات متحده در ماه مارس برای اولین بار از سپتامبر 2022 رشد کرده است، در حالی که جهش صنعتی در چین نیز بر شتاب بهبود اقتصاد جهانی افزوده است.
او به MarketWatch: چین منبع کاهش شدید تورم بود، اما بهبود اقتصادی آن به این معنی است که نیروی خارجی ضد تورم نیز در حال چرخش است.

قیمت نفت افزایش یافته است؛ استفن لی، موسس و مدیر پورتفولیو در Logan Capital Management: ممکن است به جای درگیری های ژئوپلیتیکی، انتظارات مبنی بر اینکه رشد اقتصادی قوی در ایالات متحده و جاهای دیگر می تواند تقاضای نفت را افزایش دهد، عامل اصلی برای رشد نفت باشد، زیرا قیمت ها بالاتر نفت در حال حاضر بیشتر از اینکه به درگیری ها در خاورمیانه مربوط باشد، به تقاضا مرتبط است.

آخرین مطالب

مطالب مرتبط