ساختمان بورس و بورس کالای شیکاگو

حتما در گزارش های اقتصادی همیشه وضعیت مشاغل و یا خرده فروشی شیکاگو را دیده ایید و این سوال هم پیش آمده که چرا گزارش های اقتصادی این شهر و چند شهردیگر که درمورد آن ها هم صحبت میکنیم اینقدر مهمه ؟! در ادامه مطلب کامل به اهمیت و جایگاه کلان شهر شیکاگو و تمامی آمار های مهم این شهر پرداخته شده .

شیکاگو بزرگترین شهر در ایالتی به نام ایلینوی و سومین شهر پرجمعیت بعد از نیویورک و لس آنجلس در ایالت متحده است. جمعیت این شهر در سال 2019، حدود 9m نفر اعلام شد.

نام شیکاگو را فرانسوی‌ها از واژه ی شیکاکوا که از زبان بومیان آمریکا است، گرفته‌اند که به معنی پیاز وحشی یا سیر وحشی است.بعضی نیز معتقد هستند این نام از زبان سرخپوستان گرفته شده است.

شیکاگو به دلیل داشتن جایگاه سومین شهر بزرگ و مهم ایالات متحده ، داری اهمیت آماری و داده های اقتصادی بسیار زیادی در اقتصاد کل آمریکا است ، بطوری که گزارش های مدعیان بیکاری،و تولید ناخالص و تمامی آمار های اقتصادی این شهردر داده های کلی اقتصاد ایالات متحده تاثیر بسیار زیادی دارد.

این شهر نام خود را در تاریخ علم اقتصاد هم به بزرگی ثبت کرده است که می توان به (مکتب اقتصادی) شیکاگو اشاره کرد که طرفداران لیبرالیسم در مقابله با موج مداخله گرایی که تحت تاثیر مکتب کینز در نظام اقتصادی کشور های سرمایه دار تاثیر گذار بود به دفاع از اصول و مبانی لیبرالیسم با تاثیر پذیری از میلتون فریدمن پرداختند.

داده های GDP ایالات ها در سال 2019 ، 2021 ایالت ایلینوی ، شیکاگو با 690 میلیارد دلار یعنی به اندازه تولید ناخالص هلند و ویتنام !! و در جایگاه سوم بعد از نیویورک و لس آنجلس قرار دارد.

و جالب است بدانید که عدد تولید ناخالص داخلی نیویورک :
1 تریلیون و 770 میلیارد دلار
لس آنجلس: 1 تریلیون و 5 میلیارد دلار است .

🇺🇸آمریکا با تولید ناخالص حدود 22 تریلیون دلاری یک چهارم از اقتصاد کل جهان را در اختیار دارد.

فقط یک سوم از کل اقتصاد آمریکا در 10 شهر آن متمرکز شده است. آمار های مربوط به سال 2018 – 2021
نشان می دهد بین 383 شهر بزرگ آمریکا تقریبا همه 500 شرکت برتر S/P 500 در این شهر ها مستقر هستند ،
که شیکاگو در ایالت ایلینوی سومین جایگاه را دارد.

منبع : ویژوال کاپیتالیست، وال استریت ژورنال

آخرین مطالب

مطالب مرتبط